dimarts, 11 de febrer del 2014

Viatjar sol


Hola de nou companys de viatge! perdoneu el retard però entre el poc temps que tinc i que per escriure cada entrada tardo uns 3 o 4 dies... No dono a l'abast!!

Bé, avui enceto una nova categoria: Consells pràctics / recomanacions

En aquesta secció, explicaré (com no) les meves experiències i faré algunes recomanacions que obviament sou lliures de seguir o no ;) (ara que si no les seguiu després no us queixeu eh!! Que jo diré allò de: ja t'ho vaig dir jo!!)

En la primera entrada escriuré sobre viatjar sol. Hi ha molta gent que a vegades m'ha dit "Ets molt valenta per anar sola!" i jo sempre responc el mateix: "No crec que sigui valentia, només voluntat". Els "viatges" o més ben dit sortides perquè mai han estat de més de 3 dies, que he fet sola han estat senzillament perquè volia fer-los i no sempre es pot estar pendent de l'altra gent, que si un pot, que si l'altre no vol vitar tal o tal lloc, etc.
(No, per si havia algún dubte no sóc jo)
Viatjar sol (com viatjar acompanyat) té avantatges i desavantages...

Avantatges :D 
  • Et permet fer i visitar el que vulguis. (I jo que sóc una a qui li agrada veure-ho i visitar-ho tot... sóc un perill!!)
  • Pots anar al teu ritme sense dependre de ningú (entretenir-te a una botiga, seure en un parc, allargar una visita... qui t'ho prohibeix?)
  • No tens horaris ni obligacions amb ningú (tret dels horaris comercials i/o monumentals)
  • Pots organitzar-te "al teu rotllo"
   
Desavantatges  :(  
autofoto amb mitg monument tallat
  • no et pots fer fotos amb els monuments... (semblarà una tonteria però a mi personalment és una de les coses que més trobo a faltar... sempre la típica foto feta per tu mateix en que talles mig monument o surts amb cara estranya, la prova a la dreta!). Tot i que també s'ha de dir que hi ha bastanta gent que viatja sola i a vegades el més fàcil i d'agraïr és fer un canvi: tu fas a la foto a un altre que a l'hora te la fa a tu i santes pasqües!
  • Has de menjar sol (i a mi si voleu que us sigui sincera no m'ha agradat mai seure a mejar sola, així que opto per coses que pugui menjar caminant)
  • No tens ningú amb qui comentar el que veus (tot i que gràcies al whatsapp això no és 100% veritat)
Altres coses a tenir en compte:

us recomano agafar un allotjament cèntric (això tant sol com acompanyat...), estar molt bé consultar la relació ubicació/qualitat/preu però teniu en compte que a vegades el preu més baix no és el més adequat.

A mi m'agrada molt fer servir mapes per saber on sóc en tot moment i poder-me ubicar i trobar allò que vull. Ho reconec, si puc no pregunto mai, per mi és sempre la última opció. Molt hotels donen mapes i petites guies als seus hostes, i sinó pregunteu i segur que alguna cosa tenen.

Informeu-vos prèviament sobre la ciutat, coses per veure i el tipus de transport i abonaments que pogueu necessitar, us ajudarà a estalviar temps (i diners)

Portar una guia de viatge, personalment m'encanten i quan viatjo les porto sempre amb mi i les llegeixo i rellegeixo abans, durant i després del viatge (si una mica friki, però ja he dit abans que m'agrada veure-ho tot i això vol dir no deixar-me absolutament res!!)


Em sembla que no em deixo res del que volia dir... Què us sembla? Digueu-me si us semblen útils o no els consells (i la idea de la secció en si), voleu aconsellar també? No dubteu i comenteu amb les vostres recomanacions!! Tots plegats us ho agraïrem!!

Ens veiem en el pròxima entrada! Bon viatge a tots i a totes!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada